Program rozšiřuje kompetence absolventů magisterského stupně a vede posluchače k vlastní vědecké, publikační a pedagogické činnosti a k realizaci náročných a rozsáhlých hudebních projektů s mezinárodním rozsahem.
Jedná se zejména o přípravu akademických a výzkumných pracovníků, kreativních hudebních producentů či manažerů, a ředitelů hudebních institucí. Cílem je také umožnit další, vysoce specializované umělecké a vědecké vzdělání absolventům zejména oborů hudební manažerství a hudební produkce HF JAMU a příbuzných studijních programů.
Cílem studia je připravit absolventa:
- na zkoumání hudebních institucí a souvisejícího živého umění, hudebního a hudebně zábavního průmyslu,
- na vedení a organizovaní teoretické výuky,
- na praktické realizace modelových hudebních akcí ve všech jejich vazbách na produkci, financování, realizaci, propagaci, public relations a marketingovou komunikaci,
- na aplikovanou výzkumnou činnost,
- na hledání nových uměleckých a producentských postupů ve svém oboru, na zkoumání těchto postupů, analýzu a reflexi dosažených výsledků, které pak zpětně ovlivňují další tvorbu.
Znalosti:
- má hluboké znalosti historie české a světové hudby a hudební estetiky a z oblasti hudebního a hudebně zábavního průmyslu
- prokazuje komplexní znalosti všech forem hudebního provozu, a to jednotlivců, souborů a hudebních institucí a jejich příslušného managementu včetně interdisciplinárního přesahu,
- je seznámen s principy pedagogické práce na VŠ (vzdělávání dospělých) a podrobně se orientuje v soudobých trendech metodiky výuky své specializace,
- orientuje se v primární i sekundární literatuře včetně zahraničních pramenů se specializací na zvolené téma
- orientuje se v trendech mezinárodní hudební produkce v kontextu zahraničních vzdělávacích pracovišť, ovládá kvantitativní i kvalitativní metody výzkumné činnosti a rozvíjí výzkumné i umělecké postupy při produkci hudebních výstupů
- je znalý legislativního prostředí s hlubokou znalostí autorského práva
- orientuje se v marketingovém a ekonomickém prostředí a dokáže tyto znalosti integrovat do své vlastní producentské činnosti
- prokazuje hluboké znalosti principů vedení uměleckých projektů, jejich ekonomických aspektů, projektové dokumentace, nástrojů projektového řízení i evaluace výsledků, jejich analýzy a interpretace
Dovednosti:
- ovládá profesní slovník včetně dvou cizích jazyků s orientací na hudební a manažerskou terminologii
- je schopen iniciovat, provést, publikovat a prezentovat původní výzkum či teoretické dílo
- dokáže vytvořit vlastní producentské dílo, a to jak jeho teoretické záměry, tak aplikované projekty, akceptovatelné na mezinárodní úrovni
- dokáže spolupracovat s uměleckými osobnostmi a soubory rozmanitých hudebních žánrů a forem
- dokáže se orientovat ve využívání technologií nezbytných pro realizaci náročných hudebních projektů
- dokáže exaktně použít moderní nástroje marketingové komunikace se zaměřením na využití sociálních sítí a online prostředí
- veškeré znalosti, kreativní přístup i schopnost vedení využívá při vzdělávání (studentů BcA., MgA., U3V a dalších)
Obecné způsobilosti:
- je schopen abstraktního myšlení, specializované analýzy, syntézy a aplikace kvantitativních i kvalitativních metod vlastních výzkumných projektů
- ovládá adekvátní principy tvorby vědecké práce a aplikace vědeckých metod
- čte a rozumí cizojazyčnému odbornému textu
- uvědomuje si etický rozměr akademického a uměleckého poznávání a umí jej zohlednit ve své práci
- dodržuje obecné etické principy
- má schopnost strukturovaného verbálního projevu a přednášení
- dokáže využít svůj kreativní potenciál se schopností sebereflexe
- dokáže pracovat i komunikovat v týmu, prosazuje se do řídících pozic a zároveň dokáže koordinovat práci dalších členů týmu a poskytovat zpětnou vazbu
- umí vyhledávat prameny a literaturu k zadanému tématu
- vyjadřuje se písemnou formou na vynikající úrovni
Absolvent se může uplatnit zejména v těchto profesích:
- VŠ pedagog, případně pedagog hudebního manažerství, hudební produkce či uměleckého managementu na konzervatoři či uměleckém gymnáziu,
- výzkumný pracovník,
- vedoucí pracovník institucí hudebního provozu, základních uměleckých škol či vlastních uměleckých projektů a aktivit,
- pracovník státní správy, resp. samosprávy,
- specialista v oblasti médií, PR a marketingu (zejména ve spojení s hudebním uměním).
- teoretické znalosti (dějiny hudby, dějiny kultury, estetika, filosofie umění)
- hluboký rozhled a orientace v oblasti hudební produkce ČR i zahraničí
- schopnosti reflexe oboru
- odpovídající výsledky dosavadního působení uchazeče v oblasti hudební produkce a hudebního (kulturního) managementu (portfolio)
- jazykové znalosti (angličtina povinně a další jazyk dle výběru uchazeče)
- nosnost tématu uvažované disertační práce.
Uchazeč předloží písemně literární rešerši pro zamýšlenou disertační práci v rozsahu 20 až 40 citací, které jsou relevantní k obsahu disertační práce v rozsahu 2-4 stran, která musí obsahovat charakteristiku obsahu a návrh způsobu zpracování včetně předběžného popisu příslušných praktických i studijních materiálů a zvolených postupů bádání.
Uchazeč zároveň předloží návrh zamýšleného praktického projektu a pedagogické činnosti.
Specifikace oboru | |
---|---|
Kód | HUDPRO |
Typ | Doktorský prezenční se specializací |
Titul | Ph.D. |
Doba studia | 4 Roky |
Obor zajišťuje | Hudební fakulta |
Akreditace | |
---|---|
P0215D310002 HproP:D Hudební produkce Akreditováno do 18. 12. 2029 |
Garant | |
---|---|
prof. MgA. Martin Opršál |